I. "Multi"-zás
- Egy játékosnak nem lehet több regisztrációja egy szerveren (világban).
- Ha kettö vagy több felhasználói hozzáférés van használva ideiglenesen, általában vagy véglegesen, egy hálózatról vagy számitógépről, dinamikus az IP-vel, vagy routerrel rendelkeznek, akkor - kivétel nélkül - a Game Operatort tájékoztatni kell erről.
Megjegyzés: - Bejelentett multizók esetében nem lehet flotta kapcsolat, kereskedés, és nem léphetnek be egymás felhasználó fiókjába.
- Be nem jelentett multi esetében, tehát akinek több felhasználója van, vagy többen játszanak egy hálózatról pl: otthon (család), munkahely, dinamikus IP-je van, vagy routere és nem jelenti be, tiltást kap.
- Csak és kizárólag indokolt esetben vesszük le a tiltást, de akkor is a legkisebb kapja vissza a regisztrációját, és csak is akkor, ha ez volt az első multi esete. Ha többször is szabályt szegett, akkor a tiltás marad.
- Csak akkor lép érvénybe a multibejelentés, ha elfogadta az illetékes szerver GO-ja.
II. Felhasználói Fiók Megosztása
- Minden egyes felhasználói fiókot csak egy személy irányithat, ez alól kivételt képez az "account-őrzés".
Account-őrzés engedélyezett az alábbiak betartásával:
Egy Game Operátort kell tájékoztatni mielőtt az account-őrzés megkezdődik és véget ér a Támogatói Rendszeren keresztül. Ha változás történne az örzés végével kapcsolatban, akkor szintén tájékoztatni kell a GO-t. - A tájékoztatóban szerepelnie kell az időpontnak, hogy mettől meddig tartana az őrzés, és ki lenne a helyettesitő felhasználó.
A helyettesitő felhasználónak igazolnia kell, egy általa nyitott tickettel, hogy ő fog helyettesíteni. - Nem lehet a csapatokat mozgatni, vagyis támadni az őrzött Acc csapataival, kivételt képez a mozgatás alól, ha a csapatok külső támadás miatt veszélyben vannak!
Ilyenkor csak és kizárólag szállitás-küldetéssel lehet elküldeni őket az eredeti helyükről, de az is csak az őrzött felhasználó Acc városain belül engedélyezett.
Ninjazas: Nem lehet őrzött Acc csapatainak mozgatását úgy időziteni, hogy azok egy adott városba érkezve megvédjék azt. - Egy felhasználói fiókot maximum 12 órán keresztül lehet őrizni megszakítás nélkül. (Ha szükséges ez az idő meghosszabbítható a Game Operator engedélyével)
- Az őrzésnek akkor lesz vége, ha a tényleges tulajdonos belép a játékba, de az őrzés végezetéről tájékoztatni kell a Game Operátort egy ticketben.
- Egy felhasználói fiók sem őrizhető egy új szerver (világ) nyitása utáni 3 hétben.
Az őrző a következőket teheti az őrzött felhasználói fiókkal az őrzés ideje alatt: - Nyersanyagok költése civil épületekre vagy fejlesztésekre.
- Ha az őrzött accountot támadás éri az őrző megmentheti a csapatokat, de csak is szállitással illetve átküldéssel az őrzött account valamelyik saját városába!
- Felhasználói fiók vakáció módba helyezése.
Az őrző a következőket nem teheti az őrzött felhasználói fiókkal az őrzés ideje alatt: - Nem szállithat nyersanyagot, sem az őrzött felhasználói fiók városai között, sem más városba.
- Nem költhet nyersanyagot védelmi épületekre (nem fejleszthet) és egységekre (nem képezhet), tehát ami hadüggyel kapcsolatos.
- Nem őrizhet felhasználói fiókot, ha már őrzött egy másikat az utóbbi 7 napban.
- Nem őrizhet olyan felhasználói fiókot, ami már őrizve volt az utóbbi 7 napban.
- Nem veheti ki Vakáció módból az őrizendő felhasználói fiókot.
- Az őrizendő felhasználó fiók tulajdonságait változtatni / törölni nem szabad.
III. Felhasználó Fiók Csere
- Hozzáférés cserélése egy szerveren (világon) belül csakis a Game Operator beleegyezésével és segítségével engedélyezett.
Csak abban az esetben történhet csere/átadás, ha az adott világon nincs több felhasználói fiókja az átvevőnek, vagy törlésre teszi a régi fiókját.
Szükség van egy lemondó nyilatkozatra, amit a jelenleg regisztrált email címről nyitott ticketben tesz meg a játékos az illetékes Game Operátornak.
Az új tulajtól is kell egy átvevő nyilatkozat a ticket rendszeren, amiben leírja, hogy átvenné az accountot. Itt az új tulajnak azt az email címét kell megadnia, amit a játékban kíván használni, így a cserével egy időben aktiválva lesz az email címe és meg is kapja rá az átvevő a belépéshez szükséges új jelszót az operátortól.
Panaszok, olyan felhasználói hozzáférés csere után, ahol a játékosok elmulasztották megváltoztatni a felhasználói fiók(ok)hoz tartozó e-mail címet, nem lesznek kezelve. Megjegyzendő, hogy csak azok a panaszok lesznek kezelve, amik arról az e-mail címről érkeznek, ami a felhasználói fiókhoz tartozik (végleges e-mail cím).
Amint egy felhasználói fiók új tulajdonoshoz kerül, legalább 28 napnak kell eltelnie, miután újra megváltozhat a tulajdonos személye.
IV. Zúzás
- Zúzásnak az minősül, amikor egy felhasználó egyik városa támadást kap, 24 órán belül 6nál többszöri alkalommal egy másik felhasználó bármelyik városából.
Minden támadás beleszámit a zúzásba, beleértve a tengeri csatákat is.
A zúzás csak akkor engedélyezett, ha a szövetséged háborúban van egy másik szövetséggel. A háborút ki kell hirdetni a hivatalos Ikariam fórumon, a megfelelő részlegben, továbbá annak meg kell felelnie a fórum szabályainak is.
Megjegyzés:
Ha a támadó csapatok megsemmisülnek, akkor az nem számit bele a zúzásba.
Amikor nem visz semmit, és nem semmisül meg a támadó sereg(döntetlen vagy győz) az beleszámit a zúzásba, ahogyan a blokádolás is.
Zúzás jelentésnél elengedhetetlen a print screen csatolása a polgármester azon részéről amikor a zúzás történt, mivel ott látszódik egyszerre, hogy ki milyen városból támad.
Mellékelni kell az összesitett támadásokról készült képet, és részletes képeket is a csatákról.
Hogyan csináljunk képet?
V. "Pushing"
- Nem engedélyezett egy erősebb felhasználónak igazságtalanul profitra szert tenni gyengébb játékostól.
Főként, de nem csak ezekre vonatkozik: - Gyengébb játékos nem küldhet erősebb játékoshoz nyersanyagot megtérítés nélkül, a kapott nyersanyagot 1:1 arányban kell visszaküldenie az erősebb játékosnak 48 órán belül.
- A nagyobb összpontszámmal rendelkező felhasználó "adományozhat" nyersanyagot a kisebb összpontszámmal (!) rendelkező felhasználónak.
- Minden "kölcsönt" vissza kell fizetni 48 órán belül.
- Nem lehet olyan arányokat használni a kereskedésnél, ami igazságtalan profitot eredményez az erősebb felhasználónak azáltal, hogy nagy mértékben eltér a világban használt áraktól.
Ezen belül:
- 3 arany ár alatt kisebb összpontszámú játékos vásárolhat nagyobb összpontszámútól (mertugye majdnem ingyen van = klasszikus pushing szabály)
- 3-30 arany ár között szabad a kereskedelem, pontszámtól függetlenül bárki vásárolhat és adhat el bárkinek bármit
- 30 arany ár felett nagyobb összpontszámú játékos vásárolhat kisebb pontszámú játékostól (azaz egy nagyobb tolhat arannyal egy kisebbet)
- Szövetség vezető támogatás NINCS! Nem is lesz, a játékban van beépített támogatási rendszer, amivel minden nap kap nyersanyagot a vezető, igaz egyelőre elég csekély mennyiséget, de erre jó esély van, hogy a gameforge majd megváltoztatja egyszer.
- A pushing szabály szövetségen belül is érvényes, ugyanúgy mint kívül. Nagyobbak támogathatják a kisebbeket, hogy a kicsikből is nagyok lehessenek, aztán egyesült erővel támadjanak akár. (De nincs olyan, hogy egy kisebb támogat egy csatázó nagyot! Fejlődjön fel és harcoljon ő is ha részt akar venni.)
- Háború esetén is érvényes a pushing szabály! (Úgy kérjetek nyersanyagokat kisebb társaitoktól, hogy 48 órán belül vissza tudjátok küldeni azt!
- Közös támadások fosztásainak a felosztása kivételt képezhet a pushing szabály alól, ha azt bejelenti egy támadásban résztvevő játékos a jegyrendszerben, és a Game Operátor ellenőrzi hogy az elosztásban csak azokat a nyersanyagokat osztják el a játékosok amikek fosztottak.)
Megjegyzés:
Adószabályzat
Fejvadászat:
Gyengébb játékos felbérel egy erősebb játékost.
Megegyezést kötnek, amiben tisztázzák a bérköltségeket, és a támadó ellenfél kilétét.
A támadások zúzás keretein belül történhetnek, tehát 24 órán belül maximum 6X támadható egy városa a támadottnak.
Megjegyzés:
A fejvadászatot mindenek előtt el kell fogadtatni a szervered Game Operatorával.
A kifizetésre akkor kerül sor, ha a "felbérelt" fejvadász a megegyezésben minden pontot teljesitett.
VI. Hiba Kihasználása
- Hibák kihasználása igazságtalan profit szerzés céljából, továbbá azok jelentésének szándékos elmulasztása, szigorúan tilos.
A bugokról jelentést kell küldeni a bugs@ikariam.hu email címre, lehetőleg leírással és képpel csatolva.
VII. Script-elés
- Programok, amik automatizáltan használják a felhasználó hozzáférését, nem engedélyezettek.
- Továbbá tiltottak az olyan programok, amik automatikusan információkat gyűjtenek, ezzel igazságtalanul előnybe hozva annak használóját vagy felhasználók csoportját.
Főként, de nem csak ezekre vonatkozik: - Bot-ok
- Makrók
- Automatizált sziget adatbázisok.
Megjegyzés: Kivételesek azok a programok, amik kifejezetten a GameForge által elfogadottak.
Engedélyezett scriptek
VIII. Proxy-k
- Azok a játékosok, akik mobiltelefonról kivánnak belépni, előbb szólniuk kell szerverük Game Operatorának.
Megjegyzés:
Akinek tudomása van arról, hogy több IP-t oszt esetleg ki neki a szolgáltató, illetve dinamikus az IP-je, akkor jelentenie kell szintén a szerveréhez tartozó Game Operátornak.
Ha ezt elmulasztja, akkor utólag már csak akkor tudjuk elfogadni, ha mellékel erre egy igazolást a szolgáltatótól. Ha nem mellékel, akkor a tiltás marad, egyébként első esetnél a kisebb felhasználó kapja a tiltás feloldást.
IX. Szabályok kihasználása / helytelen értelmezése
- Bármilyen kísérlet, arra hogy egy vezetőségi tag döntéséből valaki igazságtalanul profitra tegyen szert, nem engedélyezett.
Főként, de nem csak ezekre vonatkozik: - Szintén félrevezetésnek számit, ha szándékosan küldesz nem magyar üzenetet, csak hogy vakáció módot kapjon a felhasználód!
- Olyan üzenetek jelentése, amik nem sértik a szabályzat egyik pontját sem.
- Vezetőségi tagnak kiadni magát, holott valójában nem az, és ezzel igazságtalanul előnyhöz jutni.
X. Valós Fenyegetőzés
- Olyan szándék közlése mely egy másik személy (pl.: Felhasználó, vezetőségi tag, vagy a GameForge embere) felkeresésére és bántalmazására vonatkozik szigorúan tilos mind a játékon belül, mind a fórumon és az IRC csatornákon.
XI. Spam
- Bármilyen cselekedet, ami a játékos áttekintését akadályozná, tiltott.
Főként, de nem csak ezekre vonatkozik: - Értelmetlen üzenet(ek), többszöri üzenet (pl.: többszöri felkérés szövetséghez való csatlakozásra) küldése
- Reklám, más játék hirdetése + harapó link (a másik játék Game Operátora fel lesz keresve, és ott is megkapja a megfelelő büntetést)
XII. Tartalom
- Bármi, ami sértően hat az egyén integritására, azáltal hogy elfogadhatatlan minőségűnek itéli, szigorúan tiltott.
Az alap példát és az erre vonatkozó morális határokat a játék csapat állitja a játékosok elé.
A tartalom cenzúrázva lehet; továbbá büntethető ideiglenes vagy végleges kitiltással; az ilyenekkel kapcsolatos panaszok nem feltétlenül lesznek kezelve, és az utolsó szó az ilyen ügyekben mindig a játék csapaté.
Röviden:
A játékcsapat fogja eldönteni, hogy mit vesz enyhe, vagy durva üzenetnek, és hogy szankcionálnak-e.
XIII. Nyelv
- A játék szolgáltatója fenntartja a jogot, arra hogy kizárjon játékosokat, akik nem a szolgáltatás megfelelő országához tartoznak, vagy azokat, akik nem beszélik annak megfelelő nyelvét. Főként, de nem csak ezekre vonatkozik:Játék, hivatalos Fórum, hivatalos IRC csatornák
Speciális emlékeztető: - A nyelvi megkötés vonatkozik a következőkre is: Játékbeli üzenetek, játékbeli szövetségi oldalak, játékbeli szövetség felvételi kérelmek és játékbeli körüzenetek.
- Légy tudatában, annak hogy a "game support" csapat tagja blokkolhatja a hozzáférésedet, ideiglenesen vagy véglegesen. Beleérthetően olyan felhasználói fiókokat, amik akár megszegték a fenti szabályzatot, akár nem.
- Továbbá vedd figyelembe, hogy a szolgáltatások bármelyikén tanúsított, nem elfogadott viselkedésed miatt, ideiglenes vagy végleges kitiltást kaphatsz a teljes közösségből és szolgáltatásokból.
- A Felhasználási Feltételek e szabályok felett állnak, kérünk, olvasd el azokat is